Sedan starten på Visionite 2020 har Sara varit med och etablerat verksamheten på flera orter, byggt starka team och tagit sig an nya utmaningar längs vägen. Idag arbetar hon som nationell affärschef, men drivkraften är densamma som när allt började – att skapa möjligheter för människor att utvecklas och trivas. Vi tog en pratstund om resan hittills, lärdomarna längs vägen och vad som gör Visionite till en arbetsplats där människor vill stanna länge.

Berätta lite om dig själv och din roll!
Idag arbetar jag som nationell affärschef vilket innebär att jag har förmånen att arbeta tillsammans med flera av våra kontor och lokala VDar runt om i landet. Jag är delaktig i hela vår affär från första mötet med IT-specialister till dialog med kund, vilket gett mig ett stort kontaktnät i branschen, och inte minst möjlighet att träffa och arbeta med otroligt många härliga människor. Privat är jag relativt nybliven mamma och försöker hitta in i allt vad det innebär med att rodda familjeliv och arbete parallellt. När tillfälle ges tycker jag om att resa och annars spenderar jag gärna tid tillsammans med min familj och mina väninnor.
Du har haft flera olika roller under din tid på Visionite. Hur har din resa sett ut?
Ända sedan min start hos Visionite 2020 har jag fått utmanas och utvecklas i en rad olika roller. Initialt var jag ansvarig för vår etablering i Östersund och Åre i tre år för att därefter ta mig an utmaningen att etablera oss i Norge, följt av att jag var med och stöttade vår VD Elin i etableringen av vårt Västeråskontor. Det är en ynnest att få tillhöra en arbetsgivare som ser till individen och ger en möjlighet att ständigt utmanas. Jag skulle inte säga att resan alltid varit spikrak men är enormt tacksam idag för alla utmaningar och lärdomar jag fått chansen att ställas inför genom åren.

Du var med och byggde upp kontoret i Östersund. Vad minns du starkast från den etableringen?
Oj, svårt att välja ut ett då jag har otroligt många fina minnen från Östersund. Men jag skulle absolut säga att det är människorna. Det var så ärofyllt att få deras fulla förtroende, man får inte glömma bort att vi satt i ett konferensrum på ett hotell och trots det var människor villiga att säga upp sig för att ansluta till oss, det var något extra. Att besöka Östersundskontoret idag känns lite som att komma hem, det är så kul att återse alla fina kollegor som jobbar hos oss än idag.
Vad är roligast med att vara med i uppstarten på en ny ort?
Alla möten med människorna, att lära känna och sätta sig in i den lokala marknaden. Ingen stad är den andra lik och att få berätta om oss och vårt erbjudande till människor som aldrig hört talas om något liknande är än idag lika roligt som det var för sex år sedan. Det är fortfarande häftigt att visa vilken skillnad vi kan göra för individen och hur livsbalans kan fungera i praktiken.
Vilka typer av människor hoppas du få välkomna till Visionite?
Snälla människor som delar våra värderingar och som vill vara med och bygga något tillsammans. Sedan är det alltid kul om det är några som är laddade på träning så kan vi få till en löptur tillsammans.
Vi pratar ofta om snälla och kompetenta människor. Vad betyder det för dig i praktiken?
För mig innebär det att vilja andra väl, att visa respekt i vardagen. Det fina med kompetenta och snälla människor är att jag ofta upplever att de även försöker få andra att lyckas, de tänker inte bara sig själva och det är något särskilt att få vara en del av en sån miljö. Jag tror att det får människor att trivas och bli långsiktiga!
Kontakt:
Sara Gagner, Nationell Affärschef
sara.gagner@visionite.se
www.visionite.se